La FeSP rebutja les ‘Lleis Mordassa’, aprovades solament amb els vots del PP i amb l’oposició dels altres partits, col·lectius ciutadans i organismes internacionals

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera que l’aprovació definitiva pel Congrés del conjunt de reformes legislatives conegudes com a Lleis Mordassa és un greu atemptat contra el conjunt de llibertats civils que defineixen i caracteritzen una societat democràtica. El Partit Popular ha culminat la seva política involucionista perpetrant una autèntica atrocitat democràtica.

La FeSP ja va demanar al desembre de 2014 la dimissió del ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, perquè es va entossudir a tramitar la Llei Orgànica de Protecció de la Seguretat Ciutadana malgrat el rebuig generalitzat que han manifestat tots els partits polítics de l’oposició, col·lectius ciutadans de tota mena, organitzacions internacionals i fins i tot el Defensor del Poble. Aquesta i les altres lleis aprovades ara són responsabilitat no només d’ell sinó de tot el Govern, amb el president Mariano Rajoy al capdavant.

La Llei Orgànica de Protecció de la Seguretat Ciutadana i la reforma del Codi Penal han provocat les protestes no només de la FeSP sinó d’organitzacions tan diverses com Amnistia Internacional, Col·legi d’Advocats de Madrid, Reporters sense Fronteres, Greenpeace, SOS Racisme, la plataforma No Som Delicte, Jutges per la Democràcia, Ecologistes en Acció, Xarxa Internacional d’Advocats Eureka i la Federació Europea de Periodistes (FEP), entre d’altres.

El gran increment del nombre de faltes relacionades amb els drets a la llibertat d’expressió i de manifestació que estableix la Llei de Seguretat Ciutadana permet concloure que, amb aquesta norma, el Govern i el PP pretenen limitar i reprimir tant el dret de la ciutadania a protestar als carrers com el dels periodistes i fotògrafs a difondre aquestes protestes, en compliment de la seva obligació professional.

La Junta Executiva Federal de la FeSP considera que aquestes reformes són incompatibles amb un estat realment democràtic. Els ciutadans tindran ben aviat a la seva mà la possibilitat de fer canviar l’actual situació de majoria absoluta al Congrés perquè, amb un altre repartiment d’escons, aquestes lleis siguin derogades en la propera legislatura tal com s’han compromès els partits de l’oposició.

27 de març de 2015