La plantilla de la rotativa està en vaga des de dimecres per protestar contra l’ERO d’extinció de contractes presentat per l’empresa i que suposa l’acomiadament de 102 treballadors. La vaga és de quatre dies però ja s’han programat sis més per a la pròxima setmana.

En solidaritat amb els companys, els treballadors d’El Periódico i l’Sport han convocat una vaga de signatures.

D’altra banda, el comitè d’empresa informa que, a causa de la vaga dels treballadors de la rotativa, la direcció del grup ha decidit que El Periódico i l’Sport s’imprimeixin a Saragossa, Sant Fruitós de Bages i Tarragona, vulnerant el dret de vaga.

La impressió dels diaris fora de Parets ha suposat que hagin arribat als quioscos la meitat dels exemplars i amb menys pàgines de les habituals, ja que les edicions es van haver de tancar molt d’hora.

La direcció de l’empresa justifica el tancament de la rotativa de Parets afirmant que el model és “insostenible” i amb uns costos “inassumibles”. Els sindicats, però, consideren inviables que els diaris de Zeta deixin de tenir una planta d’impressió pròpia i acusen a la direcció del grup d’haver rebutjat un pla presentat pels treballadors que contemplava baixes voluntàries, un ERO temporal i altres mesures que comportaven un estalvi de més d’un milió d’euros.