En un comunicat conjunt, mitjans de comunicació nacionals, internacionals i organitzacions socials denuncien l’ofensiva assassina que pateixen els periodistes a Mèxic i exigeixen que el dret a la informació sigui garantit per l’Estat mexicà.

El text del comunicat, fet públic a Ciutat de Mèxic, el 24 de maig de 2017, diu:

«Que la manifestació de les idees no sigui objecte de cap inquisició és un principi irrenunciable de la llibertat d’expressió i de l’exercici periodístic. Avui a Mèxic la impunitat, la corrupció i, especialment, el crim organitzat han posat en risc una tasca fonamental per a la societat.

Com a professionals de la informació, denunciem l’ofensiva assassina que han patit membres de la nostra comunitat en l’exercici de la seva tasca d’investigar i difondre les activitats de la criminalitat, entre aquestes, la narcodelinqüència a Mèxic.

Units com una sola veu, convocarem en breu a una sèrie de fòrums en els quals s’acordaran les mesures per fer front a les amenaces i atacs a la labor periodística.

Que el dret a la informació sigui garantit per l’Estat és un altre principi sobre la llibertat d’expressió al nostre país que avui més que mai exigim, per la seguretat dels periodistes mexicans, de tot aquell que exerceix el periodisme a Mèxic i pel bé de la societat.

Mitjans Nacionals: Animal Político, Cuartoscuro, Efe, El Dictamen, El Economista, El Financiero, El Heraldo, El Informador Independiente, La Mañana, El País, El Universal, Grupo Expansión, Grupo Fórmula, Grupo Milenio, Grupo Radio Centro, Reforma, Horizontal, Imagen, Crónica, La Jornada, La Razón, Letras Libres, Medios Masivos Mexicanos, MVS Comunicaciones, Nexos, Noroeste, NRM Comunicaciones, OEM, Ríodoce, Político, Sin Embargo, Tv Azteca.

Mitjans i organitzacions internacionals: El Comercio, El Mercurio, El Nacional, El Nuevo Día, El País, El Tiempo, La Nación, La Prensa Gráfica, O Globo, Pen Mèxic, GDA, Wan Ifra.»