El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) dóna ple suport a les convocatòries de vaga per aquesta setmana dels treballadors d’El Periódico i de l’Sport. En el primer cas l’aturada es durà a terme del 15 al 19 de maig i en el segon el 15 i el 16 de maig. El sindicat també dóna suport al conjunt de mobilitzacions que proposin les assemblees respectives.

Per a l’SPC és inadmissible que l’empresa pretengui carregar a l’esquena dels treballadors els efectes de la seva mala gestió. Considerem que és del tot inacceptable que la direcció del grup exigeixi com a condició per a negociar –tal com han plantejat a les reunions de mediació amb les autoritats laborals– que la rebaixa salarial que vol imposar als treballadors no afecti l’alta direcció –com si no tingués cap responsabilitat en la situació que pateix la companyia– ni el personal fora del conveni. Tampoc és acceptable que vulgui deixar fora de qualsevol pacte les aportacions del propietari i es negui a facilitar la informació necessària als representants dels treballadors.

La vaga a El Periódico i a l’Sport transcendeix, però, a aquests mitjans. Són un símptoma de la situació general que hi ha a la majoria d’empreses del sector on, de manera cíclica, es repeteixen els conflictes sense que les mesures que fins ara s’han aplicat hagin servit per resoldre-les. L’única possibilitat que els mitjans de comunicació sobrevisquin és que ofereixin bona informació al servei de la ciutadania i això no s’aconsegueix aprimant plantilles i rebaixant salaris. Això, com la realitat demostra, provoca tot el contrari.

Cal trencar la dinàmica que fa anys que estem patint. Per això, la protesta dels companys i companyes d’El Periódico, de l’Sport i d’altres empreses del Grupo Zeta ens implica a tots els treballadors del sector, treballem on treballem i fins i tot, treballem o no. Donar suport a aquestes vagues és defensar unes condicions laborals dignes per al conjunt de la professió. Si aquesta mobilització té èxit, hi guanyem tots i és un avís a la patronal, que davant dels problemes del sector només sap plantejar més precarietat.

Ànim, companys i companyes d”El Periódico’ i ‘Sport’!

15 de maig de 2017