La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera que el nomenament d’Eladio Jareño com a director de Televisió Espanyola (TVE) suposa un pas més cap a la governamentalització i el servilisme partidista de la cadena pública estatal. La seva trajectòria professional està totalment vinculada al Partit Popular ja que va ser cap de premsa de la Delegació del Govern a Catalunya i posteriorment en el PP català. D’aquest lloc va passar a ser director de TVE a Catalunya i després responsable del centre territorial d’RTVE on ha protagonitzat diverses polèmiques que han posat en evidència una manera d’actuar totalment supeditada als interessos d’aquest partit.

Quan va ser nomenat per a aquest càrrec, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) –que forma part de la FeSP– ja va criticar el seu nomenament en considerar que «no garanteix la necessària independència, neutralitat i objectivitat que la Constitució contempla en el seu article 20 per als mitjans de comunicació social dependents de l’Estat». També afirmava l’SPC que amb aquesta decisió «el PP supera totes les cotes de desvergonya en el control governamental dels mitjans públics».

Una de les seves primeres decisions va ser acomiadar la periodista Cristina Puig per criticar la falta de pluralisme en l’elecció dels convidats als programes de debat que s’emetien des de Sant Cugat. El Consell d’Informatius de TVE ja va expressar llavors la seva disconformitat amb aquest acomiadament, que posteriorment va ser declarat improcedent per un jutge. En el mes d’abril del passat any, Jareño va impedir que la televisió pública informés sobre la compareixença en el Parlament, davant la comissió sobre frau i corrupció del president de l’agència de detectius Metodo-3, Francisco Marco, qui acusava l’entorn personal de la llavors presidenta del PP català, Alicia Sánchez Camacho, d’haver contractat l’enregistrament de la seva conversa amb l’exparella de Jordi Pujol Ferrusola, durant un menjar de totes dues en un restaurant de Barcelona. A causa d’aquesta censura ni el Telediario ni l’informatiu territorial de Catalunya (L’informatiu) van emetre les declaracions de Marco, segons va denunciar també el Consell d’Informatius.

Per tot això, la FeSP considera que el nomenament de Jareño com a director de TVE és una pèssima notícia per al pluralisme a la televisió pública espanyola i per al dret de la ciutadania a ser informada pels mitjans públics de manera veraç. La FeSP insisteix una vegada més en la necessitat urgent que els partits polítics afrontin al Congrés dels Diputats una reforma radical d’RTVE perquè sigui una radiotelevisió pública despolititzada, independent del Govern i al servei de la ciutadania. La FeSP se suma al Consell d’Informatius de TVE, que ha mostrat el seu desacord amb el nomenament d’Eladio Jareño per «el seu perfil partidista, censor i manipulador».

Junta Executiva Federal de la *FeSP