Un grup d’encaputxats calcina una unitat mòbil de TV3 mentre que els Mossos ataquen la seu de ‘La Directa’

El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació denuncia els atacs de què van ser objecte ahir els periodistes arran del desallotjament del centre social de Can Vies, al barri barceloní de Sants, tant per part de grups d’encaputxats que protestaven contra aquesta la decisió municipal com per part dels agents antiavalots dels Mossos d’Esquadra. Els fets es van produir al vespre a l’inici de la manifestació convocada per diversos col•lectius socials per mostrar el seu rebuig a aquest desallotjament.

Un grup d’encaputxats que participava a la protesta va dirigir la seva indignació contra els professionals de diversos mitjans els quals van haver de fugir del lloc dels fets. Alguns fins i tot van arribar a llençar-los ampolles dels contenidors de recollida de vidre del carrer. Especialment greu és l’acció contra una unitat mòbil de TV3, que va ser apedregada encara amb els seus ocupants dins del vehicle, com han explicat aquests. Finalment la unitat mòbil va ser incendiada en una acció amb gran risc per als companys de la televisió catalana.

Més tard, un grup d’agents de la policia catalana va intentar entrar la seu del setmanari La Directa, trencant vidres i ocasionant altres desperfectes. Altres informadors que van ser alertats dels fets van acudir a l’entrada de la publicació, al carrer de Riego, i van ser colpejats per diversos antiavalots, mostrant especial aferrissament amb una companya de Ràdio Barcelona. Si els agents no van accedir a la seu de la publicació va ser perquè els periodistes —que acabaven de fer la reunió del consell de redacció— van bloquejar l’accés. Tot i això, l’agent que va trencar els vidres de la porta va provocar ferides de diversa consideració a un dels redactors que va rebre l’impacte dels vidres trencats i que va haver de ser atès en un hospital.

L’SPC es solidaritza amb les víctimes dels dos atacs. Assumeix la nota feta ahir per la seva secció sindical de TV3 en relació a l’acció de què va ser objecte la unitat mòbil i dóna suport als companys de La Directa i la resta d’informadors agredits pels agents de la policia catalana. El sindicat recorda que la feina dels treballadors dels mitjans de comunicació és informar la ciutadania dels fets rellevants que succeeixen i que «matar el missatger» és una acció totalment forassenyada.

De totes maneres, si és greu la crema de la unitat mòbil de TV3 duta a terme per un grup d’eixelebrats encaputxats, que no segueixen ordres de ningú sinó que van a la seva, —i que, en el fons, juga en contra dels interessos de Can Vies— és totalment inacceptable la càrrega contra periodistes per part de la policia del país, organitzada, amb una direcció jeràrquica i que són funcionaris de la Generalitat als quals els paguem el sou entre tots.

Barcelona, 27 de maig de 2014