El Diari de Terrassa ha acomiadat cinc treballadors: tres periodistes, un fotògraf i un maquetador. Alguns d’ells històrics del periodisme local com el fotògraf Cristobal Castro i el cap de la secció d’Economia, José Luis Alonso, que portaven més de 30 anys treballant al diari. Des del 2008, la redacció del diari ha perdut 16 llocs de treball, 14 per acomiadament i dues baixes no cobertes.

A la disminució de la plantilla s’hi afegeix la reducció salarial introduïda en els darrers temps i que arriba al 20%. El passat gener va finalitzar un ERO temporal del 31% de la plantilla que va durar any i mig.

La decisió de l’empresa d’acomiadar cinc persones ha arribat després de dures negociacions amb el comitè i de què el passat 14 de setembre es fes efectiva l’adquisició per part del BBVA de la seu del diari, un edifici de 5.700 metres quadrats estrenat el 2002.

El comitè d’empresa rebutja els acomiadaments i els considera “una decisió unilateral” per part dels propietaris del mitjà en unes converses que tenien com a principal objectiu mantenir tots els llocs de treball.

Fonts del comitè expliquen que els arguments de l’empresa són econòmics, tot i que “en els darrers vuit anys només en una ocasió se’ns va permetre veure quin era l’estat de comptes, i ja fa temps d’això”.