El Jutjat social número 2 de Granollers ha condemnat el Grup Zeta per vulnerar el dret de vaga dels treballadors de la rotativa que té a Parets del Vallès. La sentència dictada per la titular del jutjat, María Delgado García, declara nul·la l’actuació de Grup Zeta de saltar-se la vaga mitjançant la subcontractació de nou rotatives de Barcelona, Lleida, València i Saragosa per imprimir El Periódico de Catalunya, Sport i altres publicacions externes, com ABC i La Razón. Els treballadors han informat d’aquesta sentència en la pàgina web que han obert per informar sobre la seva lluita contra el darrer pla de retallades que l’empresa que presideix Antonio Asensio els vol imposar.

La jutgessa condemna el Grup Zeta, Gràfiques de Premsa Diària (GPD) i les societats editores d’El Periódico (Edicions Primera Plana) i Sport (Edicions Esportives Catalanes) en considerar que van deixar sense efecte la convocatòria d’atur en Gràfiques de Premsa Diària (GPD). La sentència desestima les al·legacions de la direcció de Zeta i accepta íntegrament la petició de la demanda, presentada per la secció sindical de la CGT, de condemnar la companyia a pagar una indemnització de 6.000 euros al sindicat en concepte de compensació. Així mateix, la sentència obra la porta a la presentació de demandes individuals del centenar d’empleats de GPD per reclamar compensacions pels 17 dies de vaga secundats al març i abril de 2013 en contra de l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) per tancar la impremta de Parets del Vallès.

«Solament es pot concloure que el comportament de les mateixes (les empreses demandades) va ser dirigit a contrarestar i anul·lar els efectes de la vaga. En conseqüència s’estima vulnerat el dret de vaga dels treballadors», afirma la jutgessa en la resolució. Igualment, considera que «tenint en compte que l’actuació de les empreses va aconseguir evitar l’efecte buscat amb la vaga, és a dir, que els diaris no sortissin al carrer i l’impacte de tal absència, es considera que el comportament dels demandats va causar un dany moral al demandant».