El Sindicat de Periodistes de Catalunya s’ha dirigit per carta al conseller d’Interior, Miquel Buch, en la qual lamenta «els incidents registrats en les mobilitzacions que a diferents llocs del país va haver-hi els passats 29 de setembre i 1 d’octubre en els quals diversos professionals de la informació no van poder treballar amb totes les condicions necessàries per fer la seva feina. Algunes d’aquestes dificultats van ser provocades per l’actuació, que creiem desproporcionada, dels agents de la policia catalana que van intervenir en aquestes situacions». A l’escrit es queixem de l’expressió proferida per un dels agents a un dels fotoperiodistes que cobrien aquestes manifestacions segons la qual va assegurar als informadors que «si s’havia d’intervenir, tant era que fossin periodistes com no».

En la carta dirigida al conseller es titlla aquesta expressió d’«inadmissible, ja que hi ha uns protocols establerts pels quals s’ha de respectar la tasca dels informadors, sobretot si aquests van degudament acreditats amb les armilles i els braçals corresponents». El sindicat insta l’administració a adoptar les mesures necessàries perquè els informadors i els fotoperiodistes puguin treballar sense entrebancs a la via pública. Per aquesta raó, l’SPC ha demanat una entrevista amb el conseller per tractar aquestes qüestions.