Cinc representants dels comitès d’empresa d’El Periódico, Sport i revistes hem lliurat avui al propietari de Grupo Zeta, Antonio Asensio Mosbah, el nostre pla de viabilitat Entre Tots i l’última proposta presentada a la taula de negociació. La reunió també ha comptat amb la presència de Juan Llopart, Conrado Carnal i David Casanovas En l’hora i mitja que ha durat , hem explicat a Asensio el nostre plantejament de repartir entre totes les parts implicades els esforços necessaris per donar viabilitat al grup, i li hem recordat les retallades traumàtics assumides en els últims anys per la plantill , que inclouen un ERO amb 500 acomiadaments, rebaixes salarials i ajustos de plantilla i reduccions de jornada addicionals en algunes societats. Entre les aportacions complementàries a les que pugui fer ara la plantilla, es troben les de la propietat i les del personal fora de conveni, a les quals Asensio s’ha mostrat obert.

El propietari del Grupo Zeta s’ha interessat en conèixer de primera mà les impressions dels representants dels treballadors i ha acceptat l’oferiment dels comitès per reprendre les negociacions a la recerca d’un acord que eviti l’alternativa d’una iniciativa unilateral per part de la direcció amb els riscos jurídics i de conflictivitat que comportaria .

No obstant això, li hem deixat clar que la proposta que hi ha sobre la taula dels comitès d’un Expedient de Regulació Temporal d’ Ocupació (ERTO) d’un 7 % afegit a les rebaixes ja en vigor suposa un sacrifici molt gran per part d’una plantilla cada vegada més desmotivada davant els incompliments de convenis i la manca de perspectiva de futur. Davant la insistència de la direcció en que l’empresa necessita el volum d’estalvi plantejat, hem respost que en una negociació de bona fe totes les parts han de fer cessions, inclosa l’empresa que demana el mateix import des de novembre .

Des dels comitès volem agrair el suport mostrat per la plantilla en la concentració duta a terme per demanar l’entrevista amb el propietari i mostrar el rebuig a la seva última proposta d’una retallada salarial del 16 %. Us seguirem informant a través de comunicat o assemblea de les novetats que hi hagi en el procés.